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Gameplay exclusif de la chimère

7 commentaires - Zagor - Samedi 11 juillet 2015 à 18h26 - News

Voici une vidéo montrant une partie 2vs2 avec la Chimère faite par TotalBuiscuit avec en prime une interview de Alexis Le Dressay:

 

My Thoughts on Act of Aggression - Exclusive Chimera Gameplay par Totalbuiscuit 

 

 

 

On y voit quelques nouveautés au niveau de l'interface, désormais plus intuitive.

 

Et Alexis Le Dressay diffuse une date pour la beta: le 16 juillet !

Et le cartel ne sera malheureusement pas disponible dès le début: seulement en août pour que les joueurs s'acclimatent avec la Chimère et l'US Army.

Commentaires

Cette vidéo est vraiment sympa. Outre les informations qui ont été dites par Alexis Le Dressay suite aux questions de Totalbiscuit, on remarque qu'il y a eu des améliorations notables dans la lisibilité du champs de bataille, avec une réduction notable de la taille des bâtiments, amélioration de la vue satellite, pictogrammes... etc... etc... mais aussi dans certain mécanisme de jeux, notez dans la seconde partie de la vidéo, la mécanique d'appel de l'aviation : il est possible de "stacker" les avions conjointement et de tous leur donner le même objectif en un clic. Une feature dont je n'ai pas mémoire (ou à laquelle je n'ai pas fait gaffe) dans les précédents opus d'Eugen.

 

Bref, bien qu'il y ait encore des points à régler, tout semble être très prometteur ! J'ai hâte de pouvoir commencer à y jouer !

 

 

l est possible de "stacker" les avions conjointement et de tous leur donner le même objectif en un clic. Une feature dont je n'ai pas mémoire (ou à laquelle je n'ai pas fait gaffe) dans les précédents opus d'Eugen.

 

 

Ben si j'ai bien tous compris, ta pas fait gaffe, il est possible dans wargame de prendre tous les avions avec ctrl pour le même modèle d'appareil ou maj pour ajouter les avions et de leurs demander de faire le même tir sur position, tous les bombardiers ainsi sélectionnés larguerons leurs bombes là-bas.

BulbeGris - 12/07/2015 17:06
Et c'était possible dans AoW depuis le début... aussi dans RUSE

En effet, c'est possible depuis AoW et c'est resté dans les jeux suivants d'eugen.

BulbeGris - 12/07/2015 17:40
Cool après le modérateur on a inventé le confirmateur :lol:

Ben si j'ai bien tous compris, ta pas fait gaffe, il est possible dans wargame de prendre tous les avions avec ctrl pour le même modèle d'appareil ou maj pour ajouter les avions et de leurs demander de faire le même tir sur position, tous les bombardiers ainsi sélectionnés larguerons leurs bombes là-bas.

 

C'est bien ce qui me semblait x) J'ai pas l'habitude de spammer de l'avion ;)

 

En tout cas, l'affichage est cool.

AoAreplays.com a fait un petit récapitulatif des modifications qu'ils ont pu observer dans la vidéo de Total Biscuit.
 

AoAreplays.com - What changed since the VIP Beta - Netput, 12.07.15, 15:56 


 

 

Earlier today we got to take a look at Total Biscuit's First Act of Aggression Impressions. It is fair to say a lot has changed since the last VIP beta! For your convenience we've created a list of all changes we spotted. 

1 - Refineries now show how many resource fields are available. Whenever a resource field is depleted, the amount shown will drop accordingly. 

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2 - Infantry now have triangles above them if they are not selected. This makes finding your soldiers during combat way easier!

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3 - When a building is captured, it will get the same color as the team who occupied it. This works for regular garrisoned buildings, but also for banks.

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4 - A new capture animation is added when a PoW is being turned in. 

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5 - The size of buildings have been decreased quite drastically. They used to be pretty big in the Act of Aggression VIP Beta. Now however, they seem to be shaped way more reasonably. 

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6 - A capture circle is now shown around the Field Hospital. In this circle all your infantry units will be healed.

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7 - The UI for planes has been updated. Planes are more visible and the logo's on the left are smaller and smoother.

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8 - New visibility and icons have been added for ordering a airstrike.

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9 - It is possible to auto assign idle harvesters to a new job now. Saves a lot of frustration to figure out how to get those pesky harvesters to work.

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10 - New optimized 'Satellite view' with color coding. It is also mentioned that you need to have power for the satellite view to work. Without power, you won't get to see the Satellite view.

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11 - Updated minimap and signals. The minimap shows roads now. Also you can place all different sorts of flares to get your friends attention. Which obviously would work wonders when playing team games.

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12 - An event log has been added to the top left of the screen. Here you can see important information regarding resource detection, fights happening and perhaps more.

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13 - No more multiple resource networks. Only 1 network that all connects together. 

14 - There have been a few animation changes. For example, you will see dust rising when the Strykers MGS fires.

15 - (speculation) It seemed units lethality was changed quite drastically. Tanks and infantry seemed to last way longer, making fights more interesting!

16 - (speculation) Unit speed seemed to been altered quite a lot. Infantry units moved a lot faster and tanks a bit slower. No more snails on foot, yet some awesome soldiers that will back up your tanks right on time.

Features that where already present in the VIP beta, but are still worth mentioning:
17 - The option to capture all PoW (Prisoner of War) in an area. This option is called 'area capture command'. No more pesky clicks needed to turn in all those enemy soldiers! 

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18 - You can directly send soldiers from you barracks to a bank or any other garrisonable structure. They will capture it immediately. 

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19 - You can turn in PoW for aluminum or rare resources. This probably was in the VIP beta as well, but we want to make sure to mention it as it is really important for the late game!

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We are really impressed by the progress over the last months. Act of Aggression seems way more polished and it is shaping up to be a great game. We are really looking forward to the Beta!

Obviously we did not catch all changes. If we missed any, please share them with us on our forums.

 

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